0183 - 730469

12Mate

De natuurlijke, gezonde energieboost zonder dip. Te mooi om waar te zijn? Niet bij 12maté.
Promotiefilm
Social media
Plan adviesgesprek

12Mate

12maté werd opgericht door actievelingen Sander en Nick die een alternatief zochten voor koffie, en helemaal verslingerd raakten aan yerba mate. Yerba mate is een Zuid-Amerikaanse infusie – vergelijkbaar met thee – bomvol vitaminen, mineralen en antioxidanten. De cafeïne bevattende drank is warm of koud te bereiden en bewaakt je ook nog eens tegen de beruchte koffiedip. De smaak was wel even wennen, geven de mannen toe, maar als je daar eenmaal vertrouwd mee bent, dan heb je ook wat!

In Zuid-Amerika is de infusie verbonden met sociale gebruiken. Het moet met vaste techniek worden bereid en worden genuttigd met familie of vrienden. De gezamenlijke consumptie van de vaak rokerige óf zoetige drank getuigt van wederzijdse waardering en bewondering. Zowel inwendig als uitwendig belooft yerba mate je dus een positieve belevenis.
Onze voordelen
Snel
Effectief
Creatief
Klaar voor de samenwerking?

Test

Vraag het aan ons

Vol enthousiasme over hun product stonden de mannen te stuiteren om het nieuws over hun eigen yerba mate onder de naam 12maté te verspreiden. Uit die ambitie werd het plan om een gloednieuwe social media campagne op te zetten geboren. Sander en Nick doelden er vooral op om een zo breed mogelijk publiek te inspireren hun yerba mate eens te proberen.

Onze Aanpak

Om voor 12maté een zo breed mogelijk publiek te bereiken, was het natuurlijk nodig eerst de doelgroep vast te stellen. Dit waren mensen zoals zijzelf: betrekkelijk actieve mensen van vrijwel elke leeftijd die behoefte hadden aan energie boosts, maar die boosts niet meer uit koffie wilden halen. En als je denkt aan actievelingen, dan denk je al gauw aan sporters.

12maté besloot wijselijk in te spelen op het EK Voetbal dat er indertijd aan zat te komen. Ze vonden een manier om yerba mate te verbinden met het bij de doelgroep ongelofelijk populaire evenement. Om yerba mate te bereiden heb je een bepaalde beker nodig. Dat wordt vaak een cup genoemd. Zij bemachtigden een aanvoerdersband voor om de yerba mate cup. Deze band werd dan ook de ster van de video! Supporters van Nederland in oranje outfits die klaar zitten om van het WK te genieten, hebben in hun ene hand een Nederlandse vlag en in de andere een cup van 12maté.

De video bracht veel teweeg op Instagram. Gebruikers deelden in reactie op de video foto’s en video’s van hun eigen aanvoerderscups. Zo ontstond een werkelijke 12maté-community in een mum van tijd! Bleven we toch nog trouw aan het Zuid-Amerikaanse gebruik van mate om de drank in tijden van verbintenis te nuttigen. Santé!
Klaar voor de samenwerking?

Volg ons op de socials

Vanuit een strategie content bedenken en deze content verspreiden op de voor de doelgroep relevante kanalen: Fraimworks in een notendop! Hoe we dit doen en voor wie we dit doen, proberen we zo goed mogelijk uit te leggen op de website. Toch blijft alles wat we doen 'op maat', omdat we precies datgene doen wat jij nodig hebt. We zijn trots op onze klanten en onze cases en daarom proberen we veel te delen op onze socials. Heb je de website helemaal bekeken? Of wil je liever sneller door ons werk heen scrollen? Check vooral onze socials!

@fraimworks
Fraimworks
Creative Branding Agency

Nieuwsgierig geworden naar wat wij voor je kunnen doen?

Onze experts helpen je graag verder!
Stel een vraag

Homekeukens

Keuken Kampioen

Apple Bee

1 2 3 14
Bekijk meer cases
crossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram