Een bedrijfsevenement biedt de kans om jouw bedrijf eens in het zonnetje te zetten. Het kan een feestje worden met hapjes, drankjes of een barbecue (zoals bij Gusta), een activiteit of een sportevenement. Je kunt het evenement zelf organiseren óf een bestaand (vaak lokaal georganiseerd) evenement sponsoren.
Om de aandacht van je doelgroepen te grijpen dan wel vast te houden is het soms raadzaam een bedrijfsevenement te organiseren. Je kunt er zelf één opzetten, maar je kunt er als bedrijf ook voor kiezen om lokale evenementen te sponsoren. Dat laatste is vooral een wijze keuze als je erg lokaal georiënteerd bent. Je bent bijvoorbeeld een groentewinkel met veel lokale klandizie, want driekwart van de stad winkelt bij jou.
Kies je ervoor een evenement te organiseren, dan richt je het van A tot Z zelf in. Dat biedt natuurlijk mogelijkheden, maar kost misschien meer tijd, energie en geld. De juiste keuze voor jouw bedrijf ligt niet altijd voor de hand. Want wanneer kies je om zelf te plannen en wanneer om te sponsoren? En welke doelgroepen zijn gevoelig voor deze evenementen? Zitten jouw ‘ideale klanten’ wel in die doelgroepen?
We hebben voor jou een handige infographic gemaakt die je in de juiste richting wijst.
En besluit je om een bedrijfsevenement te plannen of sponsoren, vergeet ons dan niet! Wij kunnen je op veel verschillende manieren ondersteunen. Flyers? Een social media campagne? Een promotievideo of aftermovie? You know where to go.