Het toeschrijven van menselijke karaktereigenschappen aan bedrijven komt vaak voor. Denk aan een "vriendelijke bakkerij" of een "opdringerige verzekeraar". Wat gebeurt er als jouw klanten en werknemers je bedrijf ontmoeten... en vriend of vijand worden? Je bedrijfsidentiteit is de basis van je strategie- en marketingbeslissingen en daarmee ontzettend belangrijk.
Bedrijfsidentiteit, bedrijfsidentiteit, bedrijfsidentiteit. Duik je in de wereld van bedrijfsstrategieën en marketingplannen, dan kom je de term overal tegen. En hoewel er meer met de term wordt gestrooid dan pepernoten met Sinterklaas, heeft dit een goede reden.
Het valt bedrijven als de onze nog weleens op dat ondernemingen niet goed weten wat het vertrekpunt is van een nieuwe (reclame)campagne. In het wilde weg beginnen is soms verleidelijk, omdat het tijd en geld bespaart… toch? Nee, dat is het hem nu juist. Een goed en geïnformeerd begin is het halve werk – op het gebied van geld, tijd, moeite. Gericht te werk gaan is de sleutel die daadwerkelijk nieuwe deuren gaat openen voor jouw bedrijf.
En laten wij je daar nu eens bij kunnen helpen!
Plan je met ons een gesprek in, dan is het handig als je al weet waarom bedrijfsidentiteit zo belangrijk is. Plan je met ons geen gesprek in, dan heb je hopelijk wat aan deze informatie in je eigen ondernemingen. Hieronder vind je een beknopte Infographic met wat basisinformatie op dit gebied.
Wil je meer weten over jouw situatie in het bijzonder, dan spreken we je graag snel.En als je je afvraagt wat je nu eigenlijk concreet kunt met een duidelijk beeld van jouw bedrijfsidentiteit, dan helpt het om te weten dat het de basis vormt van:
Tja, niet onbelangrijk dus.
Meer weten over wat Fraimworks voor jou kan betekenen? Stuur een mailtje naar jody@fraimworks.nl en informeer gerust - of maak direct een afspraak.