0183 - 730469
Gepubliceerd op: 21 September 2022

Maximes en Milans favoriete project: CPG Nederland

Social media manager en fervent koekjesliefhebber Maxime werkt het liefst in teamverband – tenzij het op spelletjes aankomt. Kijk aan de spelletjestafel maar uit, want als ze speelt, dan maakt de gezelligheid plaats voor fanatieke vijandigheid. Misschien klinkt die bloeddorstige instelling wel door in haar dagelijkse werk, want ook het veroveren van de grillige digitale wereld van social media kun je zien als één groot spel. En ook dat spel wil ze winnen.

AV-specialist Milan is daarentegen een relaxte doorzetter. Zowel in zijn vrije tijd als in zijn werktijd geniet hij het liefst ononderbroken van muziek. Daaruit put hij creativiteit en daarmee voelt hij zich vrij: twee dingen die hij belangrijk vindt. Koptelefoon op, concentreren, presteren. Het is dan ook niet gek dat onze samenwerking met CPG Nederland, waarin hij veel creatieve vrijheid kreeg, zijn favoriete project werd.

Zet je deze twee sterke persoonlijkheden samen op één project, dan steek je een lontje aan en wacht je op de ontploffing.

En die ontploffing kwam er. Maar dan volkomen opzettelijk, vlak na dit shot uit één van de vijf temperamentvolle wervingsvideo’s. Daarin figureert een process operator in de rol van 'mad scientist'.

Onze social media expert c.q. spelletjesliefhebber en AV-specialist c.q. muziekliefhebber bundelden hun krachten voor vijf wervingsvideo’s voor CPG Nederland!

Mad Scientists & Ruige Redders

Samen bezochten Maxime en Milan de Nederlandse vestiging van CPG Nederland om vanuit hun eigen vakgebieden bij te dragen aan de concepten. Deze boden veel ruimte voor creativiteit en humor. Zo speelt in de wervingsvideo voor monteurs een ‘ruige redder’ (met cape en al) de spetterende hoofdrol; de process operator is daarentegen een ‘mad scientist’ die verschillende stoffen mixt en een explosie tot stand brengt. Tot nadrukkelijke afkeuring van een doorlerende, jongenskleding dragende collega die in voorbijgang zijn hoofd schudt. De gedachte daarachter: bij CPG leer je altijd door.

Manager Maxime...

Wat was er volgens Maxime zo bijzonder aan dit project? Ze mocht haar social media statistieken voor de verandering eens op kantoor laten liggen en zich als projectmanager bezighouden met video. Haar eerste videoproject was logistiek gezien meteen een pittige. “Qua projectmanagement was het een heel interessant en uitdagend project. Voor deze vijf concepten hadden we maar drie opnamedagen.”

Hoewel we bij Fraimworks vaak korte video’s (snippets) maken voor social media, was Maxime nog nooit zo nauw betrokken bij de productie van langere video’s. “Ik heb veel klantcontact gehad. Samen hebben we ervoor gezorgd dat de nodige figuranten, props en locaties beschikbaar en geregeld waren.”

Onze social media expert en manager Maxime.

...en cameraman Milan

Milan genoot van het creëren van een set die paste bij de “look en feel” van de concepten. Daarin kreeg hij de creatieve vrijheid waarin zijn vaardigheden het beste tot hun recht komen. Om de ludieke stijl van de concepten zo goed mogelijk te verfilmen, zette hij veel verschillende lichteffecten en cameratechnieken in.

Samen met zijn collega Roan switchte hij tijdens de draaidagen tussen regie en camerawerk. “We mochten de productie zo min mogelijk stilleggen. Dat zorgde voor tijdsdruk op sommige momenten van de shoot. Maar daar zijn we goed mee omgegaan. We hebben ervoor gezorgd dat de klant zo weinig mogelijk productietijd verloor.”

Onze AV-specialist Milan.

Samen uit, samen thuis

Voor Fraimworks was de voltooiing van dit levendige project het definitieve bewijs dat onze collega’s, met hun eigen voorkeuren en expertises, samen hele mooie dingen kunnen maken. Video didn’t kill the social media star!

Geschreven door:Redactie

Lees ook deze blogs

The corporate story goes...

Huisstijl ontwerpen: huisje, boompje, beestje

Jouw communicatieplan

1 2 3 10
Meer blogs
crossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram