0183 - 730469
Gepubliceerd op: 28 December 2022

The corporate story goes...

Elk plot heeft een opbouw. Kijk je naar epische verhalen uit de Middeleeuwen, dan start je met een hoofdpersoon, die raakt ontwikkeld in een of ander conflict en met goede wijsheid en vrome godsvrees ontworstelt hij (want vaak is het een hij) zich uit de pre-Renaissance penarie. Switch je naar een heel ander genre – bijvoorbeeld de moderne corporate story – dan heb je weliswaar te maken met een andere invulling van het plot, maar qua structuur ziet het er doorgaans hetzelfde uit.

Daar houden we als mens van: continuïteit en een zekere mate van voorspelbaarheid. Daar kun je je aan houden, of je kunt alle voorspelbaarheid doorbreken. Hoe dan? Je raadt het al: met video.

Jouw corporate story wordt interessant als je er de invulling aan geeft die jouw bedrijf of organisatie karakteriseert.

Storytelling met video

Je kunt met corporate storytelling alle kanten op. Met een animatie, door ‘gewoon’ voor de camera je verhaal te vertellen en medewerkers te interviewen, of bijvoorbeeld in commercial stijl.

Van de laatste variant hebben we een mooi voorbeeld. Scrol je door ons digitale portfolio, dan kom je ook onze commercial voor Top1Toys tegen.

Na de verdwijning van de laatste speelgoedwinkel in Gorinchem in 2019 – een Intertoys – was het vooruitzicht van een nieuwe Top1Toys een welkome aanvulling aan het lokale winkelaanbod. Een kleine bijkomstigheid: de winkel moest nog wel even gefinancierd worden. Aan Fraimworks de vraag om een mooie crowdfunding video slash storytelling commercial te maken.

Soms begint het allemaal met 1 idee, 1 bureau en 1 laptop. Once upon a time.

De corporate story van deze Top1Toys: Gorinchem verdiende een speelgoedwinkel. Voor de mensen (of zij nu van gevorderde leeftijd zijn of niet) die graag zelf een cadeau uitkiezen voor de kleinste telgjes in hun leven. Voor de mensen die houden van persoonlijk uitkiezen, lopen naar de speelgoedwinkel en tevreden terugkeren met een ingepakt cadeau. De commercial van Top1Toys vertelt een verhaal: het achtergrondverhaal van de winkel. Niet letterlijk, maar figuurlijk. Het vertaalt een gedachte en een gevoel. Ook dat is een corporate story.

Jouw corporate story...

…kan er ook heel anders uitzien. Jouw verhaal is jouw verhaal. Of je het nu gewoon vertelt, voor de camera, aan je bureau, of je het verwerkt in een geanimeerde fabel. Als het maar jouw verhaal is. Zo beschrijven we het op onze dienstpagina:

Een verhaal hoeft geen heksen of pratende dieren te bevatten om een vertelwaardig verhaal te zijn. Je kunt ook het verhaal van jouw bedrijf vertellen, op welke manier dan ook. Of daar fantasiedieren in voorkomen of niet, dat is helemaal aan jou.

Lees verder, neem contact met ons op en we beginnen vandaag nog aan de ontwikkeling van jouw corporate plot.

Geschreven door:Redactie

Lees ook deze blogs

The corporate story goes...

Huisstijl ontwerpen: huisje, boompje, beestje

Jouw communicatieplan

1 2 3 10
Meer blogs
crossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram